Het zaalseizoen is begonnen, en hoe! Op de eerste speeldag van de zaalcompetitie werden de punten door heel Nederland opgehaald. In ons eigen Victorium waren er klinkende zeges voor de E3, D3, C1 en het 4e. Terwijl onder andere de F1, de E2, de B1 en de A2 de punten in een uitwedstrijd uit het vuur wisten te slepen. Een eervolle vermelding is voor E1 die na spannende wedstrijd de punten moesten delen met onze buren uit Kampen. De teams die nog even moesten wennen aan het binnenklimaat hoeven niet lang te treuren, er volge nog genoeg kansen om het publiek te vermaken met mooie wedstrijden en persoonlijke successen.
En toen was daar nog het toetje. Ons vlaggenschip wist na een kleine wereldreis, een prachtige 1e helft, en zinderend slotstuk de eerste punten te pakken in de Hoofdklasse A tegen KVS. Gelukkig volgen er nu twee thuiswedstrijden waarin ze deze goede start hopelijk een mooi vervolg kunnen geven voor eigen publiek.
Victorium
Die thuiswedstrijden zullen plaatsvinden in Victorium. Als bestuur zijn we niet blind voor de problemen die daar vorige jaar, maar ook de afgelopen weken nog waren. De technische commissie heeft zich samen met de beheerder hard ingezet om zoveel mogelijk van deze problemen te tackelen. Daardoor zijn er nu de eerste tribunedelen geplaatst, is de temperatuur in de hal verlaagd en hebben we een werkend scorebord. Daarnaast doen we er alles aan om de hal wat meer als ons tweede thuis te laten voelen, maar ook dat zal voor sommige mensen wat tijd nodig hebben. Gezien de stappen die op korte termijn gezet zijn hebben wij in ieder geval het volste vertrouwen in de toekomst. Laten we er dus vooral een groot korfbalfeest van maken aankomende zaterdag.
Kaartverkoop
In de vorige nieuwsbrief heeft gestaan dat we voor de kaartverkoop van de wedstrijden van het 1e een beroep zouden doen op de ouders van het Team van de Week. Dit is niet meer het geval. Gelukkig heeft Ineke aangeboden om dit, samen met een paar trouwe toeschouwers, op zich te nemen. Daarvoor zijn we haar erg dankbaar.
Contributie en ClubCollect
Afgelopen week hebben alle leden een mail gehad vanuit ClubCollect over de inning van de contributie. Van de zomer hebben we er als bestuur voor gekozen om dit proces te automatiseren. Dat scheelt ons in de toekomst hopelijk veel werk. Nu alleen nog even niet en daardoor hebben we hier op voorhand niet helder genoeg over gecommuniceerd, daar leren we van. Het belangrijkste is dat de inning loopt en je niks hoeft te doen als je betaalt via een automatische incasso. Let wel op dat er volgende maand nog een extra mail / incasso zal volgen voor de inning van de bondskosten en de kledingbijdrage.
Mochten de mails van ClubCollect nou op de verkeerde mail terechtgekomen zijn is dit in principe geen probleem. Een van onze aandachtspunten voor de komende tijd is om die administratieve foutjes op te lossen. Hierover volgt later bericht.