We zijn alweer een paar weken onderweg. Ons vlaggenschip heeft de eerste overwinning binnen en als bestuur voelen we een positieve energie. We draaien langzaam weer als club, al dan niet moeizaam. Als bestuur zijn we de afgelopen maanden bezig geweest om mensen te benaderen samen dingen op te pakken op cruciale posities binnen Sparta. Het doet ons goed om te melden dat steeds meer mensen de handschoen oppakken. Zowel vanuit het bestuur als in de commissies. Later meer hierover. Voor vandaag is een update van lopende zaken voldoende.
Opstarten hoofdklassecommissie
Over enkele weken gaan we alweer de zaal in. Daarvoor moet heel veel geregeld worden. Zaalhuur, trainingsschema’s, jurytafels etc. Ook rondom de wedstrijden van het 1e in de hoofdklasse vergt dat veel organisatorisch vermogen. Wedstrijdprogramma’s, kaartverkoop, spelerspresentatie, wedstrijdsponsoren, noem maar op. Gelukkig ligt daar dankzij Gerdien een keurig draaiboek voor klaar. Wat we alleen nog zoeken zijn twee of drie coördinatoren die dit vanuit een werkgroep aangevuld met commissieleden in goede banen willen leiden. Het gaat slechts om zeven thuiswedstrijden, dus als je de lasten deelt valt de werkdruk mee.
Wil jij dit (samen met iemand) oppakken, laat het dan weten aan Jorn.
Verhuur clubhuis
We zijn heel blij om te melden dat Jildau (S1) en Esmee (S4) samen de verhuur van het clubhuis gaan coördineren. Nu de corona voorbij is lopen er langzaam wat aanvragen binnen en in combinatie met onze vaste huurders Domijn en Overcoming Obstacles is dit een belangrijke inkomstenbron. Jildau en Esmee gaan hiervoor een structuur opzetten en dit in goede banen leiden.
Vacature wedstrijdsecetariaat
Een belangrijke vacature die we helaas nog niet ingevuld hebben is die van wedstrijdsecretaris. Voor de jeugd doet Nanda dit met verve, maar in de TZ komt dit nu boven op het takenpakket van Renate. Wij vinden het als bestuur erg belangrijk dat iemand haar dat extra werk uit handen neemt. Als wedstrijdsecretaris ben je zowel intern als extern het aanspreekpunt als er bijvoorbeeld een wedstrijd verplaatst moet worden of een team spelers tekort komt. Je staat er daarbij niet alleen voor, want je functioneert gewoon als onderdeel van de TZ en in samenspraak met de wedstrijdsecretaris voor de jeugd.
Ook als je niet zeker weet of dit bij je past komen we graag met je in gesprek. Dan gaan we samen zoeken hoe we deze functie passend gaan maken.
Interesse? Stuur een mailtje naar bestuur@spartazwolle.nl of spreek een van ons persoonlijk aan.
Vacature voorzitter
Een andere vacature die nog open staat is die van voorzitter. Ook nu het bestuur weer vorm krijgt hebben we hier nog niemand voor kunnen vinden. Jammer, want uiteindelijk hebben we ook als bestuur iemand nodig die ons helpt weer vooruit te kijken. We werken vanuit een verouderd ambitieplan en zijn in dat opzicht stuurloos. Binnenkort willen we een vacature de deur uit doen. Daarbij staat ook de optie open om buiten onze eigen club te zoeken.
Heb jij nog suggesties, ideeën of wellicht zelf interesse? Laat het ons dan weten via bestuur@spartazwolle.nl.
ALV
Tot slot nog even de reminder dat op 26-10 de volgende ALV gepland staat. Mocht deze nog niet in je agenda staan, noteer hem dan direct! Dit is het moment om mee te denken en te doen.