Bardiensten en schoonmaak clubhuis

Ook aankomend veldseizoen wil iedereen op de zaterdag weer kunnen genieten van een lekkere bak koffie in de ochtend, of een koud drankje in de namiddag als afsluiter van een fanatieke wedstrijd. Om onze kantine draaiende te houden rekenen we op de inzet van vrijwilligers. Hiervoor heeft de kantinecommissie een bardienstrooster gemaakt. Kort gezegd houdt dat het volgende in.

Ouders van F’jes tot de B’s; Op de zaterdagochtend wordt er een beroep op jullie gedaan om af en toe een kantinedienst te draaien rondom de thuiswedstrijden van jullie kinderen. Per genoemd team rekenen we erop dat 3 ouders zich daarvoor aanmelden. Er is tijdens de bardienst een coördinator aanwezig om jullie op te starten en eventuele vragen te beantwoorden.

A’s t/m senioren; In de middag is het de beurt aan de A-junioren en seniorenteams. Vanaf 16 jaar is het voor A’tjes toegestaan om zelf bardiensten te draaien. Zij zullen wel altijd worden geholpen door een coördinator met opstarten. Van de seniorenteams verwachten wij dat ze zelfstandig de bar kunnen draaien, hoewel er vrijwel altijd een commissielid met de juiste kennis aanwezig zal zijn. Achter de bar ligt een werkmap waarin alles rondom het draaien van bardiensten wordt uitgelegd. Daarin staan ook de contactgegevens van coördinatoren mocht je er niet uitkomen.  We verwachten van elk team dat er 4 mensen aanwezig zijn voor het draaien van een bardienst. Omdat er in de middagen ook alcohol geschonken wordt drukken wij iedereen die een bardienst gaat draaien op het hart om deze instructie goed door te nemen: https://verantwoordalcoholverkopen.nl/sport/#/

Schoonmaak op vrijdagavond 19:00

Naast het draaien van bardiensten brengen we dit jaar ook het wekelijkse schoonmaakrooster terug. Dit wordt neergelegd bij de seniorenteams en plannen we in op de vrijdagavond. Zo weten we zeker dat onze kantine er op de zaterdag spik en span is. De optie om op donderdag alvast schoon te maken vervalt daarmee. De ervaring leert dat dit in de drukte namelijk niet netjes gebeurt. Gelukkig hoeven de meeste teams slechts 1x per veldseizoen schoon te maken. Dit seizoen wordt alleen van S2 een tweede avond gevraagd omdat zij minder bardiensten draaien dan de andere teams. De aanvoerder van elk team in de week dat er schoongemaakt moet worden instructies via whatsapp en in de werkmap achter de bar is een lijst te vinden met alle schoonmaakwerkzaamheden.

Bij de A’s en Senioren zijn de aanvoerders altijd het eerste aanspreekpunt voor de kantinecommissie. Zorg er dus voor dat je je team goed instrueert met name over het netjes afsluiten van het clubhuis. We zijn immers allemaal een beetje eigenaar van ons clubhuis.